2. Fáza diety | MDieta.sk
Domov | 2. Fáza diety

2. Fáza diety

Výživový poradca

Image CAPTCHA

2. Fáza diety

Pomalý prechod k "pravým" jedlám, bohatým na bielkoviny

1. Fáza

hlavná - očistná fáza
naštartujte diétu

2. Fáza

pomalý prechod
k pravým jedlám

3. Fáza

stabilizačná fáza
prechod k zdravým sacharidom

4. Fáza

dlhodobá fáza
zdravý životný štýl

Čo od nej očakávať?

Počas druhej, oddychovej fázy, môžete jedno jedlo MDieta denne nahradiť „pravým jedlom“, v detskej porcii a bez príloh. Ako prílohu odporúčame zvoliť zeleninu zo zoznamu povolených jedál. Redukcia váhy sa počas druhej fázy mierne spomalí, no nezastaví. Organizmus je naďalej udržiavaný v miernej ketóze a vy pokračujete v redukcii hmotnosti na úkor tukového tkaniva, nie svalovej hmoty.

Koľko schudnem?

3 – 5 kg / mesiac

Trvanie fázy:

2 x dlhšie ako 1. fáza. V niektorých prípadoch je možné preskočiť 1.fázu a začať redukciu svojej váhy hneď touto fázou.

Čomu sa vyhnúť:

  • Nepridávajte k povolenému jedlu prílohy (ryža, zemiaky, cestoviny, knedľa). Ako prílohu môžete zvoliť povolenú zeleninu pripravenú varením vo vode, prípadne ugrilovaním na panvici a troche olivového oleja.
  • Nezanedbávajte prísun potrebných bielkovín ani vtedy, ak máte pocit nasýtenia – dodržiavajte konzumáciu predpísaných jedál MDieta.
  • Vyhýbajte sa sladeným nápojom (neprisladzujte cukrom ani medom)
  • Nepite alkohol. V 2. polovici 2. fázy (maximálne však 2 x týždenne!) je však povolený 1 pohárik kvalitného vína k jedlu.

Ako sa to podarí:

  • 1 x za deň nahradíte instantné bielkoviny „pravým“ jedlom, bohatým na bielkoviny a chudobným na tuky. Toto jedlo môžete konzumovať v detských porciách a bez príloh ( hydina bez kože, netučné ryby, morské plody). 
  • V druhej fáze môžete jedno sladké jedlo z balíčka nahradiť tyčinkou z ponuky MDieta.
  • Zaraďte do svojho redukčného plánu pravidelnú fyzickú aktivitu ( bicyklovanie, plávanie, pilates)
  • Doprajte telu potrebné minerály (draslík, sodík, horčík, vápnik)  - ich množstvo je obvykle v polovičnom objeme oproti fáze 1. Vitamíny a omega kyseliny je potrebné prijímať v rovnakom objeme ako v predošlej fáze.
  • Vypite aspoň 1,5 litra tekutín denne

Pečivo, zemiaky, ryža, sladkosti, ovocie a niektoré druhy zeleniny ako napríklad kukurica, hrach, mrkva, paradajka, paprika, červená repa, cibuľa alebo kaleráb.a

Tiež sú nevhodné jedlá s vysokým obsahom tukov ako napríklad orechy, hranolky, či jedlá dochutené majonézou, alebo väčším množstvom horčice ako aj zavárané alebo zakonzervované jedlá, ktoré často obsahujú veľké množstvo cukru.

Naďalej môžete počas diétneho programu konzumovať všetky povolené druhy zeleniny z prvej fázy. Pridajte do svojho jedálnička 1 pravé jedlo, ktoré tvorí porcia živočíšnej alebo rastlinnej bielkoviny s hmotnosťou 150 g.

Príklad "pravého" jedla:

1 ks BIO vajce (natvrdo alebo namäkko),  amur (100 g), zubáč (100 g), pleskáč (100 g), jahňacie alebo baranie stehno (100 g), kuracie alebo kačacia pečeň (100 g), diétna šunka (100 g), lieň (100 g), morský ďas, morský vlk, okúň (100 g), olomoucké tvarôžky alebo kvargle, pangas, platýz, pražma, prírodný teľací rezeň (100 g), pstruh, tolstobolik biely (100 g), sushi (100 g),  tofu (prírodné, s riasou, údené), treska (100 g), úhor (100 g), žralok.

Vzorový jedálniček pre 2.fázu vašej diéty

V druhej fáze diéty môžete do svojho jedálnička pridať jedno "normálne" jedlo denne (napr. obed), bohaté na bielkoviny a chudobné na sacharidy. Nezabudnite počas dňa vypiť aspoň 2 litre povolených tekutín, najlepšie minerálnych vôd.
Raňajky
8:00
Ovsená kaša s jablkami a lieskovými orechmi
Obed
12:00
Treska s jarným šalátom
Olovrant
16:00
Tyčinka s príchuťou pizza
Večera
19:00
Kuracia polievka s rezancami
Raňajky
8:00
Banánový dezert
Obed
12:00
Kurací šalát s pečenou tekvicou
Olovrant
16:00
Citrónová tyčinka
Večera
19:00
Syrová omeleta

3. fáza

Väčšina zdravých pacientov schudne počas druhej fázy 1-2 kg/ mesiac

Je pre vás MDieta vhodná?

Každý díétny program so sebou nesie určité zdravotné indikácie a kontraindikácie súvisiace s vašim súčasným zdravotným stavom. Prečítajte si, kedy sa bielkovinová diéta MDieta odporúča a kedy by ste ju mali konzultovať s lekárom.
  • nadváha, obezita,
  • vysoký tlak krvi,
  • glukózová intolerancia, hyperinzulínémia,
  • cukrovka II. typu,
  • hyperlipidémia (vyynikajúce výsledky na znižovanie hladiny cholesterolu a triacylglycerolov v krvi),
  • stukovatenie pečene,
  • spánkové apnoe a chronická respiračná insuficiencia,
  • artróza, osteoporóza,
  • hormonálne podmienené zvyšovanie telesnej hmotnosti v období prechodu a menopauzy,
  • celulitída,
  • príprava pred operáciami vyžadujúcimi redukciu telesnej hmotnosti (koronárne bypassy, endoprotézy kĺbov, cholecystektómia, liposukcia).
  • jedinci s normálnou telesnou hmotnosťou, BMI menej ako 25,
  • pacienti s poruchami príjmu potravy (anorexia nervosa, bulimia nervosa, alkoholizmus, toxikománia),
  • porfýria,
  • závažná obličková alebo pečeňová insuficiencia,
  • diabetes mellitus závislý na inzulíne,
  • ochorenia krvi, malígne procesy,
  • všetky závažné, život ohrozujúce ochorenia,
  • závažné poruchy srdcového rytmu, infarkt myokardu nie starší ako 6 mesiacov, nestabilná angína pectoris, cievne mozgové príhody nie staršie ako 6 mesiacov,
  • alergia na niektorú zložku prípravkov pre ketogénnu diétu.

trpíte na niektorú z nasledovných chorôb:

  • Dna (doporučuje sa súbežná preventívna liečba),
  • nefrolithiáza (doporučuje sa zvýšený príjem tekutín),
  • cholelithiáza ( môže byť zdrojom tráviacich ťažkostí v úvode ketogénnej diéty),
  • non inzulin dependetný diabetes liečený perorálnymi antidiabetikami,
  • hypokalémia,
  • liečba diuretikami (riziko hypokalémie a arytmií srdca),
  • ortostatická hypotenzia,
  • alergia na niektorú zložku prípravkov pre ketogénnu diétu.

Najčítanejšie z blogu

Blog
Snažíte sa zo všetkých síl zhodiť kilá a ručička na váhe klesá veľmi pomaly, zatiaľ čo váš muž/ partner či známy sa vybral na tú istú cestu zhadzovania hmotnosti a ide...
Blog
Mnohokrát dostávame od našich klientov otázku – ktoré obdobie je na chudnutie najideálnejšie? Väčšinou všetkým odporúčame: keď ste sa rozhodli zapracovať na svojej postave a ...
 

Poštovné zdarma nad 66 €

V prípade objednávky nad 66 € neplatíte žiadne poštovné. Tovar vám doručíme kamkoľvek, v akomkoľvek množstve.

 

Online podpora

Sme tu pre vás aby sme vám poradili, každý pracovný deň od 8:00 do 16:00! Neváhajte nás kontaktovať!

 

Bezpečné platby

Platba prostredníctvom nášho eshopu je zabezpečená a vaše údaje sú chránené.

 

Doručenie najneskôr do 2 dní

Pri objednávke produktov garantujeme doručenie do dvoch pracovných dní od zadania objednávky!